נשלמות ההכנות: עם ישראל מתכונן ליום הדין

    אתר קול חי No Comments on נשלמות ההכנות: עם ישראל מתכונן ליום הדין

    העם היהודי נערך לקראת יום הדין. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים בדגש על אזור העיר העתיקה במטרה לאבטח את הרבים שיגיעו במהלך ימי החג לתפילות בכותל המערבי. רכבת ישראל הודיעה כי תתגבר את הרכבות היום ובצאת החג

    צילום: אוליבייר פיטוסי
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העם היהודי כולו בארץ וברחבי העולם, נערך לקראת יום הדין – ראש השנה תשפ"ד. בבתי הכנסיות, בבתי המדרש, בהיכלי הישיבות ובחצרות האדמו"רים, נערכים להגעתם של המוני מתפללים שיבואו לקיים את מצוות שמיעת שופר.

    אמש נאספו המונים לומר את הסליחות האחרונות לשנה זו. כך נשמעו ההמונים ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

    ובתוך כך, המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים בדגש על אזור העיר העתיקה במטרה לאבטח את הרבים שיגיעו במהלך ימי החג לתפילות בכותל המערבי. מפקד תחנת מוריה במחוז ירושלים, קרא בראיון לתקשורת לכל מי שיש לו רישיון נשק לשאת אותו. "אין לנו יכולת לפרוס שוטר בכל פינת רחוב, ולכן זה תמיד טוב שיהיה אפשר לנטרל מפגע בנקודות שאנחנו פחות ערוכים אליהן", כך שלומי בכר מפקד מוריה בירושלים.

    רכבת ישראל הודיעה, כי תתגבר את הרכבות היום ובצאת החג.

    בציונו של הרשב"י במירון, שם צפויים רבים לעשות את החג, ארגון חסדי שבתאי יחד עם קופת חולים מאוחדת, יפעיל מרפאה שתהיה מאויישת על ידי רופא נכרי במהלך כל החג.

    גם בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, נשלמות ההכנות לקליטת ההמונים, כאשר רק בשבוע האחרון הגיעו קרוב לעשרים אלף יהודים מהארץ ומהעולם והיום בשעות הצהרים ייערך שם מעמד תיקון הכללי העולמי, שאף יועבר בשידור חי בווידאו באתר קול חי, החל מהשעה 12.

    נשיא המדינה יצחק הרצוג איחל ברכת שנה טובה לאזרחי ישראל בארץ ולקהילות היהודיות בתפוצות, שם הוא התייחס למשבר ולקרע שנוצר בעם ואיחל שנה של שקט שלום ושלווה.

    צלם: עומר מירון, מקליט: יחזקאל קנדיל
    video
    play-sharp-fill

    לקראת ראש השנה, הסוכנות היהודית מפרסמת נתונים שהגיעו ממחקר מקיף ומקצועי על מצב היהודים בעולם. על פי נתוני הסקר, בעולם חיים כחמישה עשר מיליון ושבע מאות אלף יהודים. מספר היהודים בעולם גדל בשנה החולפת בכמאה אלף איש.

    שבעה מיליון ומאתיים אלף מהיהודים, חיים בישראל ועוד שמונה מיליון וחצי יהודים, חיים בקהילות ברחבי העולם. הקהילה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל, היא בארצות הברית שם גרים כשישה מיליון ושלוש מאות אלף יהודים.

    עוד בעולם, צרפת עומדת על כ-440 אלף יהודים, קנדה עם 398 אלף, בריטניה עם שלוש מאות ושנים עשר אלף וארגנטינה עם 171 אלף יהודים.



    0 תגובות